Slim en Snel met Moon

Slim en Snel met Moon 

Ik wil vandaag wat zelfgemaakte kaartjes onder de aandacht brengen die makkelijk te maken zijn met papier, inkt en een stempel en er toch chique uitzien.




Ik ga een aantal kerstkaartjes maken en zal laten zien dat je eenvoudig je eigen patroonpapier kunt maken met wit papier en een aantal kleuren inkt en een stempel. 

Maak een strook papier van Whisper White van 20 bij 10 cm.
Vouw deze zodat het een dubbele kaart wordt van 10 bij 10 cm.


Dit zijn de stempels die ik uit de set heb gebruikt:


 Daarna ben ik begonnen met het afdrukken van het takje op het papier te zetten. Dit hoeft niet allemaal netjes op een rijtje en het is extra leuk om ze over de rand van het papier te stempelen. Altijd wel even een vel papier eronder leggen uiteraard!

 
Na de takjes heb ik de kleine roosjes gestempeld, als je ze 2 x stempelt zonder nieuwe inkt erop te doen worden ze wat lichter van kleur en dat geeft ook weer een leuk effect.
En als laatste de lichtgrijze bloemetjes er tussen gestempeld.

Dan is het kaartje half af en gaan we het aankleden.

Ik heb strookjes papier gesneden in de kleuren die ik op de kaart heb gebruikt. 






En de tekst met zwarte inkt gestempeld op een strookje wit papier.
Dit heb ik met Dimensionals verhoogt op het kaartje geplakt.

En uiteindelijk heb ik 6 verschillende kaartjes gemaakt met dezelfde materialen maar ze zijn allemaal nèt even anders.

Dit is het eindresultaat:

Dit zijn de benodigdheden:




- Stempelset First Frost- Papier:Gray Granite , Tranquil Tide , Blackberry Bliss en Whisper White.
- Inkten: in dezelfde kleuren als het papier en Stazon (voor de tekst)
- Acryl blokjes om de stempels op te zetten
- Witte gelpen om de streepjes langs de randjes te maken
- Multi Tombow Mono Liquid Glue (lijm waarbij je nog een beetje kunt schuiven voordat het droogt. Superhandig)
- Dimensionals om wat diepte te creëren in het kaartje

Wil je meer weten hoe jij dit ook kunt maken? Stuur me dan een mailtje en ik help je op weg. Destempelhoek@gmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Een nieuwe start. Ik ben weer online met de Stempelhoek. Ik ben even afwezig geweest door diverse omstandigheden maar ik ben weer klaar om...